Slavni glazbenik debitirao je s novim djelom koje je upravo napisao za klavir. Kad je zasvirao posljednji akord, publika je ustala plješćući u znak odobravanja i zahvalnosti. Novinar lokalnih novina došao je intervjuirati glazbenika. “To je bio nevjerojatan novi komad”, rekao je. “Ali možete li mi objasniti o čemu se radi u ovoj glazbi? Što vam to znači?” Glazbenik je dugo šutke gledao novinara, a onda je sjeo i odsvirao komad iznova.
To je vjerojatno bio njegov način da kaže da se glazba ne može objasniti. Mora se čuti. Doista, neke od najdubljih tajni našeg života ne mogu se analizirati. Treba ih doživjeti. To svakako vrijedi za naš odnos s Bogom. Ne možemo objasniti Boga niti razumjeti tko je Bog. Ali možemo imati iskustva u našem životu u kojima, na trenutak, ugledamo Božju dobrotu i Božju slavu. To je Markov cilj u današnjem evanđelju o Isusovu preobraženju. On ocrtava prizor tajanstvenim elementima kao što su blistava bijela odjeća, oblak koji zasjenjuje učenike i glas koji dolazi s neba. Marko zna da ne može nebesku stvarnost pretočiti u naše ljudske pojmove, pa nam daje blijede slike onoga što su odabrani apostoli vidjeli.
Marko likovima Ilije i Mojsija ukazuje na načine na koje možemo doživjeti Kristovu slavu u vlastitom životu. U Prvoj knjizi o kraljevima, Ilija doživljava Božju prisutnost na svetoj gori Horeb. Iako Ilija očekuje da doživi Boga u grmljavini i sjevanju munja, Bog mu dolazi u šapatu tihog lahora. Dakle, Ilijino iskustvo nam govori da slavu Božju možemo pronaći u malim, ali istinskim blagoslovima naših života, blagoslovima koje doživljavamo svaki dan. Dok gledamo svoju djecu ili unuke kako se igraju, dok uhvatimo osmijeh našeg supružnika kojeg smo godinama voljeli, dok nam određena melodija razgali srce ili ljepota punog mjeseca produbi našu dušu, dok se smijeh lako javlja s prijateljem koji nas poznaje bolje nego što mi sami sebe poznajemo – svi ti mali i uobičajeni blagoslovi znakovi su Božje ljubavi i tračci Božje slave.
Mojsijev lik pokazuje u drugom smjeru. Mojsije je iskusio Božju prisutnost na gori Sinaj kada je primio dar zakona. Zakon je bio Božji dar Izraelu. Dao je smjernice za služenje Bogu kroz služenje drugima. Dakle, Mojsijevo iskustvo nam govori da možemo pronaći Božju slavu dok težimo služenju bližnjemu. Dok pokušavamo pomoći članu naše obitelji koji je najviše obeshrabren ili neshvaćen, dok dajemo sebe u službi siromašnih ili učimo dijete čitati, dok govorimo za marginalizirane u našem društvu: imigrante, zatvorenike ili one koji su žrtve nasilja – u svakom od ovih postupaka mi ne samo da pomažemo drugima u potrebi, mi hvatamo tračak Božje ljubavi koja se izražava u našoj ljubavi jednih prema drugima. Božja ljubav nam govori da je svaka osoba ljubljena kći ili sin.
Božja slava se ne može objasniti. Mora se doživjeti. Ali likovi Ilije i Mojsija ukazuju na to gdje se ta iskustva mogu pronaći. Stoga se u ovo sveto vrijeme korizme ponovno posvetimo slijediti Iliju uočavajući blagoslove koji nas okružuju i slijediti Mojsija pružajući ruku onima koji su u potrebi. Na ova dva načina možemo vidjeti ljubav koju Bog ima za nas i uhvatiti tračak slave koja sja na licu Preobraženog Krista2. B KORIYMENA NEDJELJA
Slavni glazbenik debitirao je s novim djelom koje je upravo napisao za klavir. Kad je zasvirao posljednji akord, publika je ustala plješćući u znak odobravanja i zahvalnosti. Novinar lokalnih novina došao je intervjuirati glazbenika. “To je bio nevjerojatan novi komad”, rekao je. “Ali možete li mi objasniti o čemu se radi u ovoj glazbi? Što vam to znači?” Glazbenik je dugo šutke gledao novinara, a onda je sjeo i odsvirao komad iznova.
To je vjerojatno bio njegov način da kaže da se glazba ne može objasniti. Mora se čuti. Doista, neke od najdubljih tajni našeg života ne mogu se analizirati. Treba ih doživjeti. To svakako vrijedi za naš odnos s Bogom. Ne možemo objasniti Boga niti razumjeti tko je Bog. Ali možemo imati iskustva u našem životu u kojima, na trenutak, ugledamo Božju dobrotu i Božju slavu. To je Markov cilj u današnjem evanđelju o Isusovu preobraženju. On ocrtava prizor tajanstvenim elementima kao što su blistava bijela odjeća, oblak koji zasjenjuje učenike i glas koji dolazi s neba. Marko zna da ne može nebesku stvarnost pretočiti u naše ljudske pojmove, pa nam daje blijede slike onoga što su odabrani apostoli vidjeli.
Marko likovima Ilije i Mojsija ukazuje na načine na koje možemo doživjeti Kristovu slavu u vlastitom životu. U Prvoj knjizi o kraljevima, Ilija doživljava Božju prisutnost na svetoj gori Horeb. Iako Ilija očekuje da doživi Boga u grmljavini i sjevanju munja, Bog mu dolazi u šapatu tihog lahora. Dakle, Ilijino iskustvo nam govori da slavu Božju možemo pronaći u malim, ali istinskim blagoslovima naših života, blagoslovima koje doživljavamo svaki dan. Dok gledamo svoju djecu ili unuke kako se igraju, dok uhvatimo osmijeh našeg supružnika kojeg smo godinama voljeli, dok nam određena melodija razgali srce ili ljepota punog mjeseca produbi našu dušu, dok se smijeh lako javlja s prijateljem koji nas poznaje bolje nego što mi sami sebe poznajemo – svi ti mali i uobičajeni blagoslovi znakovi su Božje ljubavi i tračci Božje slave.
Mojsijev lik pokazuje u drugom smjeru. Mojsije je iskusio Božju prisutnost na gori Sinaj kada je primio dar zakona. Zakon je bio Božji dar Izraelu. Dao je smjernice za služenje Bogu kroz služenje drugima. Dakle, Mojsijevo iskustvo nam govori da možemo pronaći Božju slavu dok težimo služenju bližnjemu. Dok pokušavamo pomoći članu naše obitelji koji je najviše obeshrabren ili neshvaćen, dok dajemo sebe u službi siromašnih ili učimo dijete čitati, dok govorimo za marginalizirane u našem društvu: imigrante, zatvorenike ili one koji su žrtve nasilja – u svakom od ovih postupaka mi ne samo da pomažemo drugima u potrebi, mi hvatamo tračak Božje ljubavi koja se izražava u našoj ljubavi jednih prema drugima. Božja ljubav nam govori da je svaka osoba ljubljena kći ili sin.
Božja slava se ne može objasniti. Mora se doživjeti. Ali likovi Ilije i Mojsija ukazuju na to gdje se ta iskustva mogu pronaći. Stoga se u ovo sveto vrijeme korizme ponovno posvetimo slijediti Iliju uočavajući blagoslove koji nas okružuju i slijediti Mojsija pružajući ruku onima koji su u potrebi. Na ova dva načina možemo vidjeti ljubav koju Bog ima za nas i uhvatiti tračak slave koja sja na licu Preobraženog Krista